donderdag 3 april 2008

Nieuw weblog



Maandenlang heb ik dit weblog links laten liggen. Ik was aardig afgeknapt op de mogelijkheden van internet. Vooral de deelname aan discussie op andere blogs en sites begon me tegen te staan. Dus ik deed er het zwijgen toe.

Maar het begint weer te kriebelen, ik wil weer wat kwijt. Maar dan wel wat meer overwogen en geordend. Van dit weblog heb ik een ratjetoe gemaakt. Ik neem me voor om het voortaan vooral aan literatuur te wijden.

Voor mijn tweede passie, de studie van sociale en culturele 'bewegingen' open ik een nieuw weblog: Buiten de orde, waarin het vooral zal gaan over marginale aspecten en personen van en binnen bewegingen.

Ze zullen elkaar wel eens overlappen: 'Buiten de orde' zal wel eens een literaire beweging behandelen, in 'Tekens van Lezen' bespreek ik dezer dagen al een roman met sterke maatschappelijke connotaties. Blijf me op beide fronten in de gaten houden!

4 opmerkingen:

Jan Verhoeven zei

Gerard,

van dat je weer tekens van schrijven geeft. Waar vind ik je boekbespreking?

Gerard van de Ven zei

Je bent er snel bij, Jan.
Fijn dat mijn herverschijning je bevalt.
De boekbespreking komt eraan. Ze zal gaan over 'Alleen maar nette mensen' van Robert Vuijsje, een prachtige roman over de werkelijkheid van de multi-culturele samenleving.

Wim Sanders zei

Dag Gerard,

Wat een verrassing! Blij dat je weer bent, ik dacht lange tijd dat je je hart in Venetië had achtergelaten...

tot gauw,

Wim Sanders

Gerard van de Ven zei

Neen, Wim, mijn hart heb ik mee terug gebracht, maar er bleek nogal wat malheur aan. Dat sloeg mij even met stomheid.
Elders maandag meer.